Audyt UX – czyli jak sprzedaż może być prostsza?

Obecnie skuteczność sprzedaży online najbardziej zależy od posiadanej strony internetowej. To właśnie dzięki niej możesz osiągnąć zamierzone cele. 

Musisz jednak najpierw sprawdzić, czy Twoja witryna jest intuicyjna i łatwa do odczytania przez użytkowników, a także czy podjęte działania na stronie zwracają się w mgnieniu oka? Za to i wiele innych funkcji odpowiada audyt UX. W tym artykule wyjaśnimy Ci, na czym on polega.

Czym jest właściwie audyt UX?

Skuteczny audyt UX sprawdza ogólne wrażenia użytkownika. Pomaga wykryć różnego rodzaju błędy na stronie. Chodzi dokładnie o monitorowanie tych działań, które utrudniają firmie osiągnięcie wyznaczonych celów. Pomóż swojej witrynie przyciągać dużą liczbę odbiorców dzięki analizie różnych czynników, które mają wpływ na zachowanie użytkowników. Zapewnij im łatwy dostęp do ważnych informacji, szybkie ładowanie witryny, responsywność, brak skomplikowanych czynności do wykonania oraz angażującą treść.

Jeśli chcesz we właściwy sposób przeprowadzić audyt swojej strony, poproś o pomoc doświadczonego specjalistę w tej branży, ponieważ do przeprowadzenia tych działań potrzebna jest ogromna wiedza, doświadczenie oraz odpowiednie narzędzia. Tylko w ten sposób będziesz mógł wykryć wszystkie błędy w witrynie i sprawdzić, co uniemożliwia podjęcie określonych działań przez odbiorców, a następnie na podstawie przygotowanego raportu wprowadzić odpowiednie zmiany.

Czy przeprowadzenie audytu UX jest ważne?

Dzięki temu działaniu możesz być na bieżąco z zasadami wprowadzonymi przez Google, co przybliża Cię do osiągnięcia celu, jakim jest najlepsza pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania. Audyt pozwala sprawdzić, co blokuje ruch na stronie, dzięki czemu możesz mieć bardziej przejrzysty obraz na to, co powinieneś naprawić. Pamiętaj, że wykryje on wszystko, co wymaga dopracowania. Niestety strony WWW, które nie przeprowadzają audytu UX, muszą liczyć się ze spadkiem konwersji i wyższymi współczynnikami odrzuceń, przez co zaczną spadać w rankingu SERP.

Jakie korzyści płyną z przeprowadzania audytu UX?

  1. Pozwala szczegółowo ocenić aktualny stan strony WWW i wrażenia internautów,
  2. Umożliwia zmniejszenie liczby błędów na stronie,
  3. Ma wpływ na wzrost liczby odbiorców oraz sprzedaży produktów lub usług,
  4. Pomaga generować jeszcze większą konwersję,
  5. Daje możliwość budowania pozytywnego wizerunku marki.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, czym jest audyt UX i dlaczego powinieneś w niego zainwestować. Pamiętaj jednak, że nie wystarczy przeprowadzić go raz, ponieważ algorytmy zmieniają się bardzo często, przez co nie wiesz, kiedy spadniesz w rankingu wyników wyszukiwania.

Jeśli Twoim zadaniem jest przyciągnięcie dużej liczby klientów do witryny sklepu internetowego i zaangażowanie ich, musisz zastosować audyt u siebie, aby wyprzedzić konkurencję!

Leave a Comment

(0 komentarze/y)

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.